Tuesday, 25 August 2015

Kisah Inspirasi Jutawan Muda


mungkinkah??

legacy 4090 . tak ckup 1 lg gen2 . keta pertama tp beli 2nd . plat no 399
org penah tnya apa nk bangga keta byk2 ? sapa plak bangga ? aku beli bukan utk riak tp upgrade diri aku sndri . depend org cara pengurusan duit mcm ne dan mcm ne dia reward diri sndri .stgh org suka beg mahal .baju butik bagai .aku ?
baju selalo branded outlet rm50-3helai .
jubah selalo belasah @dianfabrics . company sndri . beg vinnci saja . tkde LV prada bagai
. jam casio rm150 😂😂😂 aku rasa paling mahal kt diri aku . kasut je .
crocs rm250 . sbb aku agak cerewet bab keselesan kasut . yg lain smua murahan saja
jd cara aku reward diri aku dgn kereta . rumah .dan emas . holiday
4 ni je .. aku mula beli keta gen2 umur 19taun
pastu bisnes maju skit aku upgrade beli swift umur 20taun
pastu rasa ok skit .. upgrade beli harrier 21tahun
now .. 23tahun bisnes dah agak stabil bru ambek yg tgh2 tu
org tnya GILA EK KAU ? tggung hutang smpai 4 kereta
takkkkk ...
wlpn kereta susut nilai tp aku tak suka hidup aku dibebani hutang . bisnes pun turun naik .jd jgn jdkan liabiliti memusnahkan hidup anda
sebelom aku upgrade 1 kereta ke 1 kereta . aku akan pastikan kereta sebelom nya settle utang bank .
pastu bg adik beradik pakai
gen2 adik ipaq pakai
swift mak pakai
harrier kak pakai
jd depa pon tk tggung beban. kalau aku mati pon depa leh guna tanpa risau apa2.
ruma pon mcm tu. alhamdullilah skang de dua rumah. sblom beli rumah kedua.settlement rumah pertama.
jd aku hnya tggung beban 1 hutang rumah dan 1 kereta
aku agak displin mengenai pengurusan wang
nk saving 1jumlah utk downpyment dan settlement perlu kan nekad yg kuat. aku ada semangat tu
tgkp gmbr mcm ni ? ala2 MLM tak ?
hehehe tak ..
aku bisnes online 100% di rumah
tiada kedai . tiada system pramid
smua bermula 5tahun yg lepassss
di usia 18tahun
dgn semua yg aku ada harini sbrnya aku tak pnah mimpi
bmw x6 angan2 aku masa beli gen2 dlu . mmang minat sgt sgt sgt . after 5years seiringi dgn usaha . doa suami dan fmly ..
tkpnah aku sangka pada usia skang ada sgalanya bg aku ckup sempurna .‪#‎alhamdullilah‬
usia bukan penghalang.
bisnes smbil belajar bukan pehalang
kawin muda bukan phalang
ibu muda bukan phalang
semua nya atas diri sndri
dan jgn lupa
memuliakan emak lbeh dri sgala nya
*goodnyte

....dipetik dari fb Nurul Diana......
ni sebenarnya sebagai inspirasi untuk diri Husna dan siapa-siapa yang baca post Nurul Diana ni
xsalah rasanya kita share perkara baik kan..?? lagi2 sesama islam kan..??
.
Kenapa perlu takut untuk bercita-cita menjadi seorang jutawan?
jutawan beriman, jutawan dermawan... itulah salah satu cita-cita agung bagi Husna
kalau kita tak ada apa2 camna kita nak bantu/sedekah orang yang lebih susah dari kita
Husna pernah dengar ceramah daripada Ustaz Ghazali Ibrahim dalam siaran radio... tp xigt radio mana
Diakhirat nanti jarak orang miskin yang redha akan kemiskinannya setelah usahanya 500 tahun jarak antara dia dan syurga
TETAPI seorang yang kaya beriman, membelanja hartanya kearah kebaikan mempunyai 70 tahun jarak antara dia dan syurga.
SENTAP TAK?
nampak tak apa yang Dia nak tunjuk..?
maksud tulus Husna bukan mengejar harta kekayaan 
tetapi keperluan untuk berusaha, berserah dan berdoa kepadaNya setulusnya
Kerana janji Allah itu pasti.
Setiap apa yang kamu buat (kebaikan) itu bersama ganjarannya.
sebesar mana ganjaran Allah adalah sedekat mana antara kita dan Dia SWT.
sesungguh mana kita berdoa kepadaNya, sekuat mana harapan kita hanya kepadaNya.
Masyaallah. Fikir-fikirkanlah saudara muslim dan muslimahku.
Semoga tulisan pendekku ini menjadi inspirasi dan membuka lembaran baru dalam hidup kamu. Insyaallah.
~SignatureHusnaRahman~

.
YOur truly Shaklee Independent Distributor Husna Rahman
Looking for more healthy tips lets explore my page TIP SIHAT or FACEBOOK Husna Rahman  
or personally talk to me via sms/whatsapp 011-2557 9903 or e-mail me at husnasukahijau@gmail.com
Or meet me on instagram @husna.rahman
🚲..🚙..🚄..🚃..🚉..🚅..🚤..🚢
-Because life is a journey. A beautiful journey worth if you have a healthy life-

No comments:

Post a Comment