Thursday, 21 September 2017

Bagaimana Shaklee Membantu Proses Tubuh?

KEBAIKAN GUNA THE RADIANT 4 SHAKLEE
September Special 
Shoppin' The Radiant 4 now CLICK BUY


Apa kegunaan supplemen Shaklee? Shaklee bukan untuk membuatkan kita mengandung yer. Bukan membuatkan kita hidup  selamanya.

‘Bukan nak kata sebab Shaklee la aku mengandung. sebab Shaklee la si polan ni pulih kanser’

Melampau overclaim kau nyah.. haha. ni salah. ni tak betul. ni bukan cara yang tepat untuk kita percaya  dan pegang.   Bukan! Bukan! Vitamin Shaklee lebih kepada hendak bantu sel tubuh badan untuk lebih sihat dan menampung mana-mana nutrisi yang kurang. Apabila sel cukup nutrisi, proses normal manusia akan berjalan dengan lancar dan badan akan lebih bersedia untuk mengandung. Suplemen Shaklee memperbaiki dan mempertingkakan fungsi sistem as overall. Bila kita tidak mampu mencukupkan nutrisi harian kita dengan pemakanan semata-mata, maka nak atau tidak, kita perlu mengambil supplemen.

Contohla macam nak bina rumah. Rumah sebijik tu tak terjadi dalam masa sehari kita orang normal ni buat kan. Bila bina rumah, nak kena ada simen, nak kena ada pasir, nak kena ada tiang, nak kena ada lantai.

Pasir semua tu macam sel dalam badan kita lah. Benda kecik kecik bila digabungkan jadi something big and functional ofkos. Simen plak pelekat antara pasir-pasirkan. Kalau dalam tubuh kita yang melekatkan antara banyak-banyak sel ialah kolagen. Simen-kolagen.   Gabungan simen-simen tu pulak jadi lah lantai, ni dah macam tisu. Gabungan tisu-tisu tadi jadi organ… 

Kalau kita faham konsep rumah tadi bila digabungkan antara lantai, tiang, dinding. Haa macam organ lah. Gabung macam-macam jenis tisu. Taraaa. Terbina rumah. Yang ada semua benda tu termasuk tiang. Macam tu lah badan kita. Lengkap bila ada semua sistem dalam badan.

Pasir  > simen >lantai, bumbung,tiang > rumah . kalau dalam badan kita macam ni la > dari sel-tisu-organ-sistem > jadilah seorang manusia yang sihat, berjaya lagi kaya..haa giteww

Kalau bina rumah, nak buat lantai tu bukan guna bahan sama macam nak bina bumbung kan? Macam tu lah jugak sistem dalam badan kita. Untuk sistem pernafasan, perlu nutrien lain. Untuk kesuburan, perlu nutrien lain. Kalau lah bumbung kita tu kita sapu pasir dan simen je macam kita buat lantai la plak..adehhh

Jadi bumbung ke? Haha😂 Tetiba terbayang plak aihh caner la rupa rumah tu..hahha (gelak zalim)

Macam tu lah jugak dengan badan kita. Nutrien lain-lain kita perlukan. Sebab tu vitamin pon lain-lain.macam-macam. banyak jenis.. faham?

Kalau kata banyaknya nak makan vitamin, macam tu lah konsep dia. Bahan nak buat lantai bukan sama macam bahan nak buat bumbung. Nak sihatkan jantung tak sama macam nak kasi cantik kulit.aishh tak patut tak patut..


Boleh faham dah sekarang?  pemilihan vitamin ni mestilah bersesuaian dengan keadaan dan keperluan badan kita untuk nak bantu baikpulih area2 bermasalah?Contoh nak buat lantai, cukup ke pasir saja tanpa simen? Macam tu jugak nak kasi muka cantik. Cukup ke dengan vitamin b je? Padahal kulit perlukan banyak lagi jenis-jenis vitamin untuk melengkapkan kulit jadi lebih sihat dan cantik.


Fikir-fikirkanlah..  Nak suplemen? …… 

PENGEDAR SHAKLEE TERBAIK 2017

10 comments:

  1. maintain kesihatan dgn supplement..

    ReplyDelete
  2. husna, saya makan vivix dgn alfafa.
    tapi saya bukan pengedar.
    thanks kongsi ni

    ReplyDelete
  3. kita kena berusaha untuk menentukan tahap kesihatan tubuh kita sentiasa normal.

    ReplyDelete
  4. melampau betul claim smpi mcm tu hahaha

    ReplyDelete
  5. tapi kan e'in nie memang susah nak telan tablet.. huhu

    ReplyDelete
  6. perlu berusaha untuk kesihatan diri kan

    ReplyDelete
  7. followed you ada masa singgah https://marblemomo.blogspot.com/

    ReplyDelete