Saturday, 6 February 2016

CARA MUDAH UNTUK DAPATKAN BENTUK TUBUH IDEAL



Jika anda perlukan untuk mengurangkan berat badan, anda perlu mengambil protein, sebanyak mungkin . Ini bermakna bahawa mereka harus menjadi hidangan utama anda dalam sehari. Juga, makanan anda harus terdiri daripada sayur-sayuran karbohidrat rendah , sumber lemak healthy- dan sumber protein yang tinggi.

Selain daging, anda juga boleh mengambil makanan protein lain yang berfaedah seperti biji chia , biji labu , cendawan , kekacang, dan banyak yang lain.

Apabila ia datang kepada lemak yang sihat, anda boleh mengambil mentega, minyak kelapa, minyak zaitun dan minyak avokado .
  

Mengenai karbohidrat rendah sayur-sayuran, anda perlu mengambil salad, saderi , kale , timun , brokoli , kubis bunga , bayam, dan kubis.

Apa korang perlu makan kalau nak KURUS?

Kalau korang berhajat nak kurangkan berat badan dengan pengawalan cara makan, jangan pernah senarai hitamkan pengambilan protein dalam diet korang.

Once again, jangan pernah abaikan pengambilan PROTEIN!

Protein harus menjadi hidangan utama dan diambil dalam jumlah yang banyak setiap hari

Selain protein korang sangat perlukan sayuran rendah karbohidrat, lemak sihat dan lagi pilihan makanan berprotein tinggi.

Info lebih: ◕‿◕

#. Protein korang boleh pilih:
~shake protein/ drink protein
~daging
~biji labu
~cendawan
~kekacang
#.seelok-eloknya pilih sumber protein berasaskan tumbuhan spt soya

#.Sayuran rendah karbo korang boleh ambil:
~salad
~saleri
~timun
~kale
~brokoli
~kubis bunga
~bayam


#.Lemak sihat korang perlu gandakan ialah:
~mentega
~minyak kelapa
~minyak zaitun
~minyak avokado

.
Change your habit, change your lifestyle you may change your life quality!!
Happy good live everyone, Salam sayang Husna Rahman, 011.2557.9903

No comments:

Post a Comment