Monday, 8 February 2016

10 TIP KURUS DENGAN AIR PUTIH

#1. Minum air sekurang-kurangnya dua 2 gelas sebelum makan untuk membantu korang untuk rasa “light” kenyang so takde la nak ambik nasi dalam kuantiti yang banyak.

#2.Minum air yang banyak at least 3L sehari untuk lancarkan pembuangan lemak dan racun dari tubuh.

#3.Gantikan pengambilan air manis dengan air putih kerana ia lebih sihat.

#4.Galakkan pengambilan air suam selepas bangun tidur untuk membantu pembakaran lemak dengan cepat.

#5.Dengan meminum air yang banyak boleh menurunkan keinginin kepada snek.

#6.Kelebihan air putih ialah ia mengandungi segala nutrient tapi tidak mengandungi kalori yang boleh membuatkan korang gemuk malah membakar lebih banyak kalori.

#7.Air putih mampu membantu memecahkan lemak dengan meningkatkan tenaga serta membantu proses metabolisme badan yang tinggi.

#8. Dengan meminum air yang cukup ia dapat mengoptimalkan kesihatan keseluruhannya. Jika pencernaan dan kesihatan badan pada tahap optimal maka lebih senang proses penurunan berat badan berlaku.

#9.Kurangkan pengambilan air pada waktu malam untuk mengelakkan kekerapan ke tandas akan mengganggu kualiti tidur korang. Bila kualiti tidur kurang tubuh lebih sukar untuk menjalankan proses penurunan berat badan.

#10.Formula nak tahu cara keperluan air oleh tubuh masing-masing:

1L =25KG
Maka kalau berat korang 50KG maka tubuh nakkan air paling minimum ialah 2L.

~~SELAMAT BERAMAL~~
Salam Sayang Husna Rahman
011.2557.9903 | PAGE:TIP SIHAT
.

No comments:

Post a Comment