Monday, 28 September 2015

Kesan badan berasid.



Keasidan badan yang tinggi boleh membawa maut. Badan kita akan bekerja lebih kuat untuk meneutralkan asid bagi mencapai keseimbangan.
Untuk capai tahap keseimbangan beberapa mineral diperlukan untuk meneutralkan asid. Namun kebnayakan dari kita kekurangan mineral penting ini. Ini menyebabkan badan kita terpaksa meminjam mineral ini dari organ dan tisu badan yang lain.Mineral ini diambil dari jantung, otak, tulang, sendi, otot, kulit, paruparu, hati dan lain-lain organ dalam badan.
Apabla mineral dalam organ –organ tersebut sudah habis digunakan/ dipinjam maka tubuh akan mula menjadi lemah, kurang berfungsi dan akhirnya gagal.
Semasa kita masih bayi tubuh kita penuh dengan simpanan alkali dan metabolism badan berjalan dengan lancar malah kebolehan badan untuk menyerap mineral dan nutrient yang juga berfungsi dengan efektif. Namun seiring dengan peningkatan usia, penggunaan berterusan mineral dan nutrient dalam tubuh semakin menyusut dan berkurang jika tidak ditambah melalui pemakanan dan pengambilan suplimen.  Selain itu kobolehan badan untuk menyerap mineral dan nutrient untuk dibawa keseluruh tubuh akan makin berkurang dalam keadaan badan yang berasid.


Paling penting badan yang berasid akan melambatkan proses pelepasan enzim-enzim yang mengawal dan membaiki mekanisme DNA yang rosak malah menjadi lemah dimana hati tidak dapat detok/buang logam-logam berat dalam tubuh. Tambahan lagi tisu-tisu tubuh yang berasid boleh menyebabkan pening, tekanan dan stress.

Apa penyelesaian yang boleh dilakukan?
Amalkan minum air alkali merupakan salah satu penyelesaian bijak dan mudah dilakukan. Minum air yang banyak dapat membantu tubuh membawa semua nutrient serta mineral keseluruh tubuh dengan mudah dan lancar.
Selain itu amal pemakanan ALFALFA. Alfalfa sememangnya dikenali sebagai raja segala tumbuhan kerana khasiat dan kelebihan yang Allah telah jadikan padanya. Kalau korang fikir-fikirkan semua yang Allah kurniakan dan jadikan atas dunia ni semua ada gunanya tau dan jugak takde satu pun yang Allah jadikan dengan sia-sia.
Cuma, tangan-tangan manusia jugaklah yang merosakkan kurniaan Allah ni kan... samaada manusia-manusia ni jenis yang tak bersyukur atau jenis yang tak reti nak fikir..wallahuallam..
Jomm kekenal apa keistimewaan alfalfa ni..
#1.Alfalfa bersifat alkali yang mampu meneutralkan keasidan dalam tubuh. Kajian juga telah membuktikan keasidan tubuh yang tinggi boleh mengakibatkan pengaktifan sel kanser.  Kenapa? Kerana asid adalah makanan sel kanser.
#2.Selain itu alfalfa sangat baik untuk membantu mengurangkan keradangan,

#3.Memperbaiki  masalah saluran penghadaman seperti kembing, hyperacidity, ulser, gastric, sembelit.
#4.Alfalfa sangat penting untuk proses detoks darah
#5.Membantu menambahkan susu ibu bagi ibu yang menyusu





Additional 10 lagi kelebihan ALFALFA:










No comments:

Post a Comment