Saturday, 20 June 2015

ESP SHAKLEE TAK MENJADI..???!! PENIPU..!!!!


Adik cust: akak kenapa saya minum ESP masa puasa tp rasa lapar macm biasa jugak? Xde beza pun?

Husna: Masyaallah astaghfirullah adik syggg….mmg la puasa tu kan maksudnya menahan lapar, dahaga & menahan diri drpd membuat perkaraII mungkar/tak baik (tp bulan xpuasa pun patutnya xbleh jgk buat perkara mungkarkan..??) . Minum ESP bukan untuk rasa TAK lapar sepanjang puasa dik syg. Ia hanya untuk bekalkan tenaga. Lapar tu normal. TAK lapar tu yang TAK normal. Ape ke barang adik makan xkan rasa lapar..xdenye…dah sehari berpuasa &  tak makan mmg la lapar. Once again akak tegaskan adik syg ye ESP hanya untuk bekalkan tenaga sebab ia sejenis bekalan protein yang mampu ditukarkan kepada tenaga.. jadinya walau aktiviti seharian pun tak terasa letih yang amat melampau..contohnya kan kalau tanpa ESP belum sampai ptg penat sampai nak angkat tangan pun terasa berat at least bekalan tenaga dari ESP ni boleh la nak senyum sampai petang…ada faham dik??..jgn la igt akak bg makan barang magik hilang lapar segala ye…ni hanya suplimen untuk topup apa-apa kepeluan nutrient yang diperlukan oleh badan…lagipun xsemua makanan kita makan cukup nutrient/vitamin dan mineral yg sememangnya diperlukan oleh tubuh seorang manusia. Kadang kalut/sibuk kerja terabai makan minum..at least ada suplimen ni boleh la nak tampung sikit2 mana-mana perlu…ad faham??


Makanya istimewanya ESP bila..??!!

ESP pembekal tenaga- menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat diasilkan oleh tubuh manusia. Malah diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral.


Satu hidangan ESP bersamaan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu 



Rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid uric

Selain MEMBEKALKAN TENAGA, antara peranan paling penting ESP ialah MENCANTIKKAN KULIT –melembutkan- memutihkan-menyekatakan-mencerahkan parut (jerawat-luka) malah jika diambil secara berterusan ESP mampu menghilangkan parut

p/s: majority cust Husna dan Husna sendiri tambah Vita C plus dan Vita E complex untuk vitamin kulit.


MENCANTIKKAN RAMBUT- melembutkan-terurus tanpa kusut-melegakan kulit kepala daripada kegatalan-mengembalikan warna asal rambut- cth kalau warna rambut hitam ESP membantu rambut anda lebih bersinar dan memberikan warna hitam yang pekat.

p/s: Tok Husna tegur rambut Husna dah makin terurus xde lagi bercabang dihujung. Kalau anda pernah ada rambut bercabang perasan tak struktur rambut sebijik-semirip bulu penyapu. Betul tak..??? hah ni bukan melawak semata-mata ini satu kebenaran. Husna dah dapat tu yang Husna berani untuk berkongsi dengan anda.


Bagi sesiapa yang jarang-jarang atau kadang-kadang “membuang”- TAPI BUKAN SEMBELIT- cuba amal ESP + minum air yang mencukupi Insyaallah….kekerapan “membuang” lebih teratur dan kekerapan yang sepatutnya. Tahukah anda kekerapan membuang boleh mempengaruhi keadaan/struktur/kebersihan kulit kita. Nak kulit suci bersih kekerapan “membuang” sepatutnya teratur barulah kotoran-kotoran tak merebak ke kulit…caya tak..??

p/s: Husna berkongsi berdasarkan pengalaman sendiri. Harap faham. Ku tak nak hurai lebih-lebih….peep..!!....=D…tak faham jgk? Pm je la ya…=)

Kekerapan “membuang” yang sepatutnya bagi golongan dewasa normal sepatutnya 2 kali sehari


Struktur najis yang sihat:





 -ILMU TAMBAHAN-

APA ITU PROTIN?
APA KESAN KEKURANGAN PROTEIN?


Protin adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormone manusia. Ia juga meransang fungsi psikologi. Maka, setiap organ kita memerlukan protin. Kekurangan protin menyebabkan kelemahan sistem imun untuk melawan penyakit, masalah lebihan air yang tinggi dalam badan, kehilangan kepejalan otot, perubahan warna rambut, bantut pertumbuhan, masalah penghadaman, masalah penghasilan darah dan hormone malah akhirnya boleh menyebabkan kegagalan fungsi organ – dan akhirnya boleh menyebabkaN kematian.






 Ilmu ditimba pengetahuan diperoleh
Selamat meng”explore” kotakconteng.blogspot.com.







Our truly Shaklee Independent Distributor Husna Rahman

Looking for more healthy tips lets explore my page TIP SIHAT or FACEBOOK Husna Rahman  
or personally talk to me via sms/whatsapp 011-2557 9903 or e-mail me at husnasukahijau@gmail.com
🚲..🚙..🚄..🚃..🚉..🚅..🚤..🚢
-Because life is a journey. A beautiful journey worth if you have a healthy life-

No comments:

Post a Comment