Tuesday, 5 May 2015

Beza kulit lelaki & wanita





Tidak kira lelaki atau perempuan penampilan itu lambang keyakinan.
Tidak mengejutkan jika lelaki juga mengamalkan pemakanan suplimen yang sesuai untuk kulit yang bersih dan bebas jerawat


Masalah kulit yang biasa dialami oleh golongan lelaki contohnya:
Pigmentasi pda kulit
Garis kedutan
Wajah menggeleber
Kelihatan lebih tua
Pori wajah kasar kerana kerap bercukur
Kulit kusam
Kulit tidak sekata akibat pendedahan melampau kepada cahaya matahari


Perbezaan kulit lelaki dan wanita

Kulit manusia secara asasnya dipengaruhi oleh hormone
Hormon testeron mempengaruhi kulit lelaki manakala estrogen mempengaruhi kulit wanita
Kulit lelaki mempunyai elastin dan kolagen yang lebih banyak berbanding wanita
Kulit lelaki 20% lebih tebal dan anjal serta tahan kepada kerosakan matahari. Sebab tu penampilan seorang lelaki lambat tua berbanding wanita.

Manakala wanita lebih menunjukkan garis-garis halus berbanding dengan lelaki seusia.
Walaubagaiamanapun semakin berusia kulit lelaki menjadi semakin nipis manakala ketebalan kulit wanita tidak berubah.

Lelaki juga mempunyai ruang pori yang lebih besar, kalenjar sebum yang lebih aktif dan mempunyai saluran darah lebih banyak. Oleh sebab itu kulit lelaki kelihatan lebih kasar , lebih berpeluh dan berminyak.

Bagi lelaki yang kerap bercukur akan hilang satu lapisan hydrolytic film di permukaan kulit. Ini menjadikan kulit lebih sensitif.

Seperti wanita, lelaki juga seharusnya mengambil berat tentang penjagaan kulit lebih-lebih lagi kulit muka yang selalu terdedah kepada sumber radikal bebas seperti cahaya matahari, pencemaran dan lain-lain lagi.



PANDUAN MEMILIH SET KULIT SHAKLEE

JERAWAT, JERAGAT, PARUT JERAWAT , KULIT KUSAM, DARK CIRCLE


PILIHAN
HILANGKAN JERAWAT
HILANGKAN PARUT
BAIKI STRUKTUR KULIT
SET ASAS     
GLA Complex+ Carotomax
Vita E Complex
ESP+ Vita C Plus
SET PREMIUM
GLA Complex+ Carotomax
Vita E Complex
ESP+Vita C Plus+B Complex
SET SUPER
GLA Complex+ Carotomax
Vita E Complex
ESP+Vita C Plus + B Complex + Collagen

SET VIP
GLA Complex+ Carotomax
Vita E Complex
ESP+Vita C Plus+ B Complex+ Collagen+ Vivix




Hah yg ni aku tak pasti lelaki ke perempuan
kalau diikutkan pengetahuan cetek aku lelaki
tapi kalau ikut pandangan mata aku macam perempuan

ntah ler

mamat kpop la katakan
terover "cantik" beb
.
.
.
.
aku tengok jugak kpop 
tapi
 .
.
,
bigbang je aku pandai bukak
.
.
.
haha
nah bigbang sepukul


No comments:

Post a Comment