Wednesday, 15 April 2015

UBAH KULIT MUKA SEKELIP MATA DENGAN VITAMIN C

Kandungan vitamin yang terdapat di dalam sayuran contohnya dapat membantu melindungi dan memperbaiki sel-sel tubuh utuk awet muda.Justeru amat penting untuk mengamalkan pengambilan sayur dan buah dalam diet seharian. Buah-buahan yang kaya dengan serat serta vitamin A,C dan E amat diperlukan untuk mendapatkan kulit yang sihat dan awet muda.

Vitamin C yang terdapat dalam buah-buahan dikatakan dapat membantu untuk antioksida – sejenis zat yang diperlukan oleh tubuh yang mempu memperlambatkan atau mencegah proses oksidasi yang menghasilkan radikal bebas. Radikal bebas terhasil melalui tindak balas biokimia dalam badan , jika terlalu banyak ia boleh mendatangkan bahaya seperti mengganggu pertumbuhan tisu serta memusnahkan sel-sel yang terbina.

Sustained Release Vita C Plus mengandungi 120 mg bioflavonoid (25% dari bioflavonoid, diekstrak daari kulit buah) yang juga dikenali Vita C Complex.Ia mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan vitamin c didalam tubuh, melegakan inflamasi, menentang infeksi bacteria dan radikal bebas.

Alah tak usah lahh nak telan-telan vitamin C ni…kan tiap-tiap hari boleh beli dan makan buah. Lagi fresh…Yes!

Memang  kita boleh mendapatkan vitamin c bila makan buah tapi…..anda pasti ke itu jumlah yang anda makan tu sepenuhnya membekalkan vitamin C kerana buah-buahan hanya akan menghasilkan vitamin C yang lengkap dalam masa 10 hari selepas buah itu ranum. Oleh yang demikian buah yang tidak ranum hanya mengandungi sedikit vitamin C. Malah kandungan vitamin pada buah akan berkurangan kepada separuh apabila dipetik.


Setiap tablet vitamin C mengandungi 7.5 hidangan biji buah termasuk kulitnya (500mg) dan pembebasan 1.5 vitamin c buah tersebut tersebut ke dalam tubuh kita setiap jam
Ujian klinikal membuktikan 2 tablet vitamin  Shaklee mampu kekal didalam plasma darah kita selama 24 jam untuk membekalkan nutrisi yang cukup. Apa yang specialnya 1 capsule shaklee vita C plus= 7.5 biji oren.

Amaran!!!
1 batang rokok mampu manghapuskan 50-100mg vitamin c
Keresahan atau tekanan boleh menyusutkan vitamin c dalam tubuh
Pengambilan pil penahan sakit akan menyusutkan vitamin c yang banyak


Tahukah anda??
Haiwan menghasilkan vitamin c mereka sendiri misalnya arnab mampu menghasilkan 18,000mg (18g) vitamin sedangkan manusia ntidak dapat menghasilkan vitamin c. Tambahan pula vitamin adalah larut air dan akan hilang berterusan dari tubuh. Oleh yang demikian adalah perlu untuk kita mengambil vitamin c setiap hari.

Ingat tau….vitamin c tidak memberi kesan toksik dan kita amat memerlukan vitamin c untuk memastikan aktiviti tubuh dapat pembekalan sumber nutrsi yang cukup.

FAKTA VITAMIN C
Kosmetik/suplimen dengan Vitamin C dikatakan mampu meransang pembentukan kolagen, menjadikan kulit lebih cerah dan melambatkan penuaan. Namun andai salah pilih, pasti bertahun menunggu anda tidak dapat lihat hasilnya. Dr Arthur W. Perry dari Universiti Columbia di New York menyatakan hanya vitamin C yang diperkaya dengan Ascorbic acid efektif buat kulit

p/s: jadi tgk elok2 kandungan vitamin yang nak diambik…pastikan anda pilih hanya yang terbaik untuk diri anda.


 

Sustained Released Vita-C atau version kanak-kanak punya Chewable Vita-C Plus
Membantu menyegerakan proses penyembuhan luka-luka, membaiki dan memelihara struktur tulang dan gigi.
Untuk melancarkan pertumbuhan dan pembaikan tisu-tisu tubuh anda
Membina kolagen iaitu protein penting yang melindungi tulang rawan, tendon, ligamen dan saluran darah
Berkesan mencerahkan kulit wajah dan badan secara sekata, licin, gebu dan berseri-seri bak puteri
Mengekalkan kelembapan kulit, menghilangkan bintik- bintik hitam, memudarkan jeragat dan lingkaran gelap di bawah mata
Diperlukan untuk metabolisme asid folik dan vitamin lain

✿✿✿1 botol sustained released vita-c tahan 6 bulan (180 TABLET) lama tu setahun dua kali je beli hanya RM98, tak rugi pun last-last anda jugak dapat nikmat tubuh sihat dan cergas.Betul dop? Caye larh...
✿✿✿Cuuuuuup...tak lupa jugak bagi sapa-sapa yang nak bagi kat anak-anak ke,anak sedara ke atau ada jugak yang alah nak telan-telan nih jangan risau kita ada chewable Vita-C Plus..sedap woo ala-ala gula-gula oren gitu you! 90 tablets hanya RM 39. Berpatutan kan?Berbaloi-baloi....

Ok lastly cuba hayati kata-kata indah kat bawah ni dan selamat beramal!

Cantik dihati::
Jika semua yg kita kehendaki terus kita miliki dari mana kita belajar ikhlas
Jika semua yang kita impikan segera terwujud dari mana kita belajar sabar
Jika setipa doa kita terus dikabulkan bagaimana kita dapat belajat ikhtiar
Jika hidup kita selalu bahagia bagaimana kita dapat kenal Allah lebih dekat
Yakinilah dan percaya segala ketentuan-Nya adalah yang terbaik untuk kita.

SignatureHusnaRahman
sms/whatsapp:011-2557 9903


No comments:

Post a Comment